21 mars 2006

Generationsklyfta?

Tänk vad detta med med musiksmak kan variera.

Vid lördagens melodifestivalfinal satt jag och syskonbarnet Johannes och gav sakliga utlåtanden kring samtliga låtars och artisters kvalitet. Johannes gillade Kicki Danielsson, Magnus Carlsson och Linda Bengtzing. Kanske inte riktigt mina favoriter om man säger så. Jag å min sida lyfte fram artister som The Poodles, Rednecks och Andreas Johnsson, som dock totalsågades av min unge släkting. Någonstans vid fotknölarna tror jag att yxan sattes. Jag hörde t.o.m. en liten tendens till hånskratt när Andreas Johnsson deppade efter att ha missat segern.

Johannes och jag hade uppenbarligen rakt motsatta åsikter i nästan samtliga fall. Det fanns nog bara ett undantag. Vi hade samma favorit till segern. Det finns alltså ändå lite hopp om fridfulla släktträffar framöver.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida