27 februari 2006

Mera sopor måste det finnas

Som nybliven husägare invigs man i diverse nya rutiner. Idag var det tex premiär för soptunneutrullningen. Som på en given signal rullar villaägarna plikttroget ut sina soptunnor till vägkanten så att sopgubbarna inte ska behöva stiga ur sin varma bil. Jag har valt en något större tunna och hämtning endast varannan vecka. (Tack för det fina tipset broder!) Så varannan tisdag måste tunnan stå på plats, annars...

Så i god tid (idag måndag!) förflyttade jag tunnan ett par meter närmare gatan, jämförde placeringen med grannarnas, rättade till något och var sedan helt nöjd över att inte ha missat denna procedur... Jag hade klarat svensson-testet. Men sedan kom misstaget. Jag råkade öppna locket. Snabbt konstaterades att det inte var fullt! Paniken spred sig i mitt inre. Hmm...vad kan man stoppa i mer? Lite mer sopor ska väl gå att skaka fram.

Nya spännande utmaningar väntar tydligen för husägaren...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida