23 januari 2010

OH

Häromdagen på bussen på väg hem från jobbet. I verkligheten. Den läspande gymnasietjejen till sin inte lika läspande kompis:

-Jag baa och baa och baa...
- Ja, och jag baa baa och baa...

ZZZZ, men så plötsligt lyssnade jag till:

- Min lärare hade en sån där "overhead".
- öööö???
- Du vet såna där plastpapper som man kan se igenom å det är text på det å så har man en sån där apparat med lampa så att det lyser liksom igenom pappret så man ser texten.
-Jaa! En sån!
- Men han hade pytteliten text så ingen såg nått...och han baaa..ni kan läsa frågorna själva...å ingen såg nått. Å alla baaa...Å jag bara asdog.. (osv)

För oss i min generation brukar det räcka att säga OH, och då vet alla vad det hela handlar om.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida