21 februari 2009

Döttrarna styr

Det var ett tag sedan jag bloggade, så jag får väl värma upp med lite Svensson-tugg.

Ikväll har jag tillsammans med min familj åtnjutit åtta melodifestivalbidrag och genomlidit Petra Medes "vad-man-nu-ska-kalla-det" (men det finns terapi för sådant). För en gång skull blev själva tävlingsmomentet lite intressant. Den lilla Sanna Nielsen-kopian Molly Mus ställdes mot den jättevuxne Jag ska köpa vingar för pengarna-Rickfors. Detta måste i ärlighetens namn ha betytt att åtskilliga familjer fick avgöra om man skulle rösta efter lilla dotterns eller stora pappans vilja. Och vi vet alla vem som fick sista ordet i familjen. Tiderna har förändrats...

För övrigt fick vi höra bästa låten i tävlingen hittills, men detta var inte Molly. Nu kan tre gossar i hatt ge Big Big World-Emilia big big problems att vinna.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida