05 juli 2006

Jag skrek jaaaa!

Tyskland - Italien, hur glimrande kan det bli? Det blev väl ungefär som väntat. 0-0 efter full tid. Förlängningen blev dock sevärd med målchanser och med två snygga italienska mål i slutet. Lite oväntat hörde jag mig själv skrika "Jaaaaaaaaa" när Italien avgjorde. Mest skrek jag nog av skadeglädje, för jag brukar sällan önska det i landslagssammanhang lite tråkiga Italien framgång. Kanske kändes det bra att den (alltför? = ogästvänliga?) fanatiska hemmapubliken äntligen fick sätta sina bratwurst i halsen? Kanske tålde jag inte riktigt att tyskarna häcklade svenskarna inför och efter sin seger i åttondelen, dvs att man slog på en som ligger?

Oavsett vad, så var det kul att se italienare göra sevärda mål. Kanske kan man hoppas på att Italien vågar spela fotboll i finalen? Men Frankrike vinner väl ändå det hela? Hur det än går så hamnar VM-bucklan inom en liten geografisk radie. Snacka om fotbollsbälte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida